19 Mart 2011 Cumartesi

Bu enfeksiyon ne zaman başladı nasıl bu hale geldi?

Bir yakınımızın aracılığıyla Zekai Tahir Burak Hastanesi'nde (büyük doğum) Nüvit Birgili'ye gittik.. Devlet hastanesi ne menem bişeymiş gördük... Ama Akay'da doktorun su iç yat dediğinden daha ciddiymiş durumlar.. Özel hastaneye gidip tecrübesiz doktorlara bir sürü para verdiğim için fırça yedim :( Detaylı bir araştırma yaptılar, sorunun sebebini bir çözelim mantığıyla yaklaştılar olaya. Kuzucuğa giden gelen kan akışına baktılar. İki haftadır günde 3 litra su içmeme ve yatmama rağmen birinci seviye ultrasonda doktor hemen su çok azalmış dedi. Hatta sonuç kağıdına Nüvit Hoca'ya not olarak yıldızlar arasında Amniyo Sıvısı Alt sınırda, ACİL 2. seviye ultrason yapılmalı yazdı.
İşte o an yıkıldığım andı... Ben zannediyordum ki su içince biraz düzelme olacak ama yine de burada kaynağı araştırılmış olacak. Neyse toplamda 6 tüp kan, 1 kutu idrar, 1 normal 1 detaylı ultrason yapıldı. Tabi ultrason falan çok ilginçti, sana hiçbirşey söylenmiyor ya da gösterilmiyor, doktor kendisi bakıyor , bir rapora zırtı bu bırtı bu diye latince bişeyler yazıyor, sonrasında Nüvit Hoca bütün raporları inceleyip sana yorum yapıyor.
İlk gittiğim gün iyice afallamıştım, tanrım neler oluyor, burası neresi, hijyen nerede, kadınlar kadınlar kadınlar, bebeğin suyu neden az, nolur bişey çıkmasın ... panik...
Neyse sonra akşam annem ve Naciye ile konuşunca toparlayabildim aklımı ... böyle yerlere yanında sakin olabilecek biriyle gitmek gerek, ben Ömer'le gittim ama onu hastaneye almıyorlarki , kendi başıma geçti bütün gün, yanımda biri olmalıydı aslında... bana destek olacak, fenalaşınca gidip su-ayran bişey alabilecek, ben panik yapıp ağlak ağlak gezerken doktora bişeyler sorabilecek... bilinçli biri... bu kadar şeyin altında tek başıma ezildim resmen..
Neyse 2. gün diğer testler de tamamlanınca Micro CRP değerlerim yüksekmiş , bu da enfeksiyon demekmiş. Geçen Pazar'dan beri bademciklerim şişmişti, geceleri beni uyutmuyordu ama ben bu su derdinden onu pek de önemsememiş, meyve , limon, bal sıcak su şeklinde idare etmeye çalışıyordum.. Doktora ama ben daha bir haftadır hastayım halbuki su azlığı 2 hafta önce teşhis edildi dedim. doktor da bu enfeksiyon olayının bir haftalık bir durum olmadığını test sonuçlarının çok yüksek olduğunu bunun da zaten bebeğin suyu ile ilgili problemin en direkt kaynaklarından biri olabileceğini söyledi. Ayrıca kum da döküyormuşum, günde 4 lt. su içmeliymişim.
Yani öncelikli olarak enfeksiyon tedavi edilecek, antibiyotik bitince de tekrar yani haftaya perşembe günü kontrole gidilecek. Onun dışında henüz acil bir durum söz konusu değil dedi..
Hastaneden çıkar çıkmaz antibiyotiği alıp ilaca başladım.
Enfeksiyon tedavi edilmediği için iyice mi ilerlemişti yoksa antibiyotiğe başlayınca mı vücudun ilk tepkisi ağır oldu bilemiyorum ama dün gece sol kulağım tıkandı, sol gözüm iltihap akıtıp şişti ve içi kıpkırmızı oldu, öksürüğüm kusturuncaya kadar devam etti... Yüzümün her tarafından sarı-yeşil sıvılar fışkırıyor.. iğreeeeenç..
Velhasıl, o kadar öksürdüm ki bebek taklalar attı mı iyi mi diye merak ediyorum..
İnşallah herşey en kısa zamanda yoluna girer ve kuzucuğu sağlıklı bir şekilde kollarıma alabilirim... ama anne olmak ne zormuş yaaaa:(


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder